Asertywność w praktyce
Opis szkolenia:
Asertywność to cecha składowa komunikacji, który często wpływa na jakość naszych relacji z innymi. Ma również wpływ na nasze samopoczucie i pewność siebie w kontaktach interpersonalnych.
Mylnie asertywność interpretuje się jako umiejętność mówienia „nie” – tymczasem jest to umiejętność wyrażania własnego zdania i postaw w sposób, który nie narusza czyichś granic, to umiejętność wyrażania krytyki i jej przyjmowania.
To narzędzie budujące relacje z innymi, wzbudzającym zaufanie i szacunek wśród członków zespołu, współpracowników i Klientów.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- Chciałaby popracować nad zwiększeniem pewności siebie w zakresie własnej asertywności,
- Poprawić umiejętność wyrażania własnego zadania, postaw, myśli w różnych, czasem trudnych sytuacjach w życiu zawodowym i prywatnym, w sposób, by budować jak najlepsze relacje i jednocześnie zachować i chronić swoje granice i czuć się dobrze z samym sobą.
Tematyka zajęć:
- Czym jest asertywność
- Definicja asertywności
- Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja
- Lista praw asertywnych
- Jak być stanowczym zachowując prawidłowe relację z Klientami
- Jak dbać o swoje prawa i potrzeby nie zapominając o prawach i potrzebach innych
- Hamulce asertywności
- Mapa asertywności – moje mocne i słabe strony
- Obrona przed presją i manipulacją
- Stawianie granic – czterostopniowa procedura stawiania granic
- „W co grają ludzie?” – najczęściej spotykane destruktywne gry psychologiczne
- Asertywne reagowanie na krytykę
- Błędy w reagowaniu na krytykę
- Przydatne techniki: potwierdzenie, zamglenie, sondowanie
- Asertywne wyrażanie krytyki
- Zmiana oceny na opinię
- Konsekwencję używania komunikatu „TY” i korzyści ze stosowania komunikatu „JA”.
NA SZKOLENIU NAUCZYSZ SIĘ:
- Sposobów egzekwowania poleceń i próśb
- Sposobów wyznaczania własnych granic
- Zasad dotyczących budowania pewności siebie w relacjach z innymi
- Mówienia o swoich zaletach,
- Konstruktywnego wyrażania emocji w pracy (w stosunku do przełożonych i podwładnych),
- Przyjmowania krytyki i radzenia sobie z nią,
- Asertywnej odmowy,
- Przyjmowania pochwał,
- Reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
CERTYFIKAT NIE BĘDZIE ZAWIERAŁ INFORMACJI, ŻE SZKOLENIE ZOSTAŁO ZREALIZOWANE W TRYBIE ONLINE
0,00 average based on 0 ratings