Asertywność w praktyce

2 students

Asertywność w praktyce

 

Opis szkolenia:

Asertywność to cecha składowa komunikacji, który często wpływa na jakość naszych relacji z innymi. Ma również wpływ na nasze samopoczucie i pewność siebie w kontaktach interpersonalnych.

Mylnie asertywność interpretuje się jako umiejętność mówienia „nie” – tymczasem jest to umiejętność wyrażania własnego zdania i postaw w sposób, który nie narusza czyichś granic, to umiejętność wyrażania krytyki i jej przyjmowania.

To narzędzie budujące relacje z innymi, wzbudzającym zaufanie i szacunek wśród członków zespołu, współpracowników i Klientów.

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:

  • Chciałaby popracować nad zwiększeniem pewności siebie w zakresie własnej asertywności,
  • Poprawić umiejętność wyrażania własnego zadania, postaw, myśli w różnych, czasem trudnych sytuacjach w życiu zawodowym i prywatnym, w sposób, by budować jak najlepsze relacje i jednocześnie zachować i chronić swoje granice i czuć się dobrze z samym sobą.

Tematyka zajęć:

  • Czym jest asertywność
  • Definicja asertywności
  • Zachowania asertywne a agresja, uleganie i manipulacja
  • Lista praw asertywnych
  • Jak być stanowczym zachowując prawidłowe relację z Klientami
  • Jak dbać o swoje prawa i potrzeby nie zapominając o prawach i potrzebach innych
  • Hamulce asertywności
  • Mapa asertywności – moje mocne i słabe strony
  • Obrona przed presją i manipulacją
  • Stawianie granic – czterostopniowa procedura stawiania granic
  • „W co grają ludzie?” – najczęściej spotykane destruktywne gry psychologiczne
  • Asertywne reagowanie na krytykę
  • Błędy w reagowaniu na krytykę
  • Przydatne techniki: potwierdzenie, zamglenie, sondowanie
  • Asertywne wyrażanie krytyki
  • Zmiana oceny na opinię
  • Konsekwencję używania komunikatu „TY” i korzyści ze stosowania komunikatu „JA”.

NA SZKOLENIU NAUCZYSZ SIĘ:

  • Sposobów egzekwowania poleceń i próśb
  • Sposobów wyznaczania własnych granic
  • Zasad dotyczących budowania pewności siebie w relacjach z innymi
  • Mówienia o swoich zaletach,
  • Konstruktywnego wyrażania emocji w pracy (w stosunku do przełożonych i podwładnych),
  • Przyjmowania krytyki i radzenia sobie z nią,
  • Asertywnej odmowy,
  • Przyjmowania pochwał,
  • Reagowania w sytuacjach trudnych i konfliktowych.

CERTYFIKAT NIE BĘDZIE ZAWIERAŁ INFORMACJI, ŻE SZKOLENIE ZOSTAŁO ZREALIZOWANE W TRYBIE ONLINE

Nauczyciel

0,00 average based on 0 ratings

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%
179.00 zł 79.00 zł